Charakteristika předmětu
Chemie pro nás, chemie proti nám
- Výuka probíhá dvě hodiny týdně v 8. a 9. ročníku.
- V osmém ročníku se postupně seznamujeme se stavbou látek, vybranými chemickými prvky a sloučeninami, s jejich důležitými vlastnostmi a také možným využitím v běžném životě. Nedílnou součástí je upozornění na možná nebezpečí zkoumaných látek pro člověka a způsoby první pomoci. Později objevujeme taje chemických reakcí a základních chemických výpočtů.
- V devátém ročníku řešíme výrobu důležitých kovů a jejich využití, pronikáme do tajů sloučenin uhlíku, tedy látek, které jsou nezbytné pro vznik a udržení života. Pokoušíme se využívat v chemii znalosti a dovednosti z jiných předmětů – fyziky, biologie, zeměpisu, dějepisu, ekologie i počítačové gramotnosti. Neoddělitelnou složkou naší činnosti jsou laboratorní práce a nepravidelně zařazované, časově nenáročné skupinové „laborování“ na ověření, případně objevení nových poznatků.
- Pravidelně se účastníme soutěží a dosahujeme solidních výsledků minimálně na okresní úrovni. Žáci mají možnost se dobrovolně podílet na řešení dlouhodobých projektových prací, např. Chemie v garáži, Oxidy a člověk nebo Chemické pohádky.
Pomůcky a domácí úkoly
- obalený školní sešit č. 460 s podložkou
- učebnici - Základy chemie 1 ( 8. ročník )
- Základy chemie 2 ( 9. ročník ) - periodickou soustavu prvků ( tabulka )
- psací potřeby
- pravítko
- MF tabulky
- dle možností kalkulačku