Charakteristika předmětu
Výtvarná výchova na 2. stupni základní školy poskytuje žákům prostor pro seberealizaci, rozvoj tvořivosti - kreativity a možnost najít vlastní cestu jak výtvarně zpracovat zadané téma.
Děti se naučí zvládat základní výtvarné techniky jako je kresba tužkou, redisperem a tuší, malba vodovými a temperovými barvami, grafika (monotyp, tisk z koláže, linoryt, suchá jehla). Zvládnou práci s papírem, dokáží vytvořit nejrůznější prostorové objekty. Zabýváme se i dekorativními výtvarnými technikami (výroba svíček mýdel, smaltovaných šperků, malba na trička i hedvábí). Žáci si mohou odnést domů pěkné výrobky.
Pracujeme formou projektů – ucelených celků, kdy se žáci seznámí s tématem podrobně a z různých pohledů. Téma pak zpracují různými výtvarnými technikami. Snažíme se o hledání souvislostí v jiných vyučovacích předmětech, žákům též přibližujeme základní etapy z dějin umění.
K dispozici máme dobře vybavenou knihovnu, interaktivní tabuli, učebna je vybavena novým nábytkem, pro tvorbu využíváme širokou škálu výtvarných pomůcek, nástrojů a materiálů.
Cílem výtvarné výchovy není dokonalé zachycení skutečnosti, ale radost z tvorby, z procesu objevování a hledání řešení. Poskytujeme každému bez ohledu na talent nebo nadání možnost vytvořit něco pěkného.
Pomůcky a domácí úkoly
Seznam pomůcek pro 6. - 9. ročník
- anilinové nebo vodové barvy
- velké tempery
- paleta
- kelímek
- štětce - kulatý č. 10,6
- plochý č. 12,8 - velký hadr
- voskovky
- fixy
- černá tuš (možno i barevné)
- tužka č. 1
- plastická guma
- násadka + špička a dvě redispera (č. 2,3)
- ořezaná špejle
- nůžky
- lepidlo (nejlépe Herkules)
- igelit (70x60cm)
- suché pastely (dobrovolně)
- může být i pracovní oděv