Z dotazníkového šetření, které v minulosti proběhlo v naší škole, vyplynulo, že si rodiče nejčastěji spojují výchovného poradce s pomocí žákům při volbě střední školy a následně při podávání přihlášek na vybranou školu. Toto je však pouze jedna z aktivit výchovného poradce (v naší škole je kariérní poradenství svěřeno O. Dvořákovi). Ráda bych rozšířila Vaše povědomí o práci výchovné poradkyně, proto na následujících řádcích uvádím některé z mých činností:
- ve spolupráci s rodiči a vyučujícími odesílat žáky k vyšetření do Pedagogicko-psychologické poradny ve Žďáru nad Sázavou
- seznamování ostatních vyučujících s výsledky vyšetření
- konzultace s vyučujícími o vhodných metodách práce s žáky se specifickými poruchami učení nebo chování
- dohled na zařazení dětí do skupin pedaogické intervence
- spolupráce s rodiči při vyřizování žádostí o individuální vzdělávací plán
- spolupráce s příslušnými vyučujícími na přípravě individuálních vzdělávacích plánů
- výběr a nákup kompenzačních pomůcek pro žáky se specifickými poruchami učení
- příprava pravidelného hodnocení práce podle IVP
- schůzky s rodiči žáků se specifickými poruchami učení nebo chování
- odesílání žáků ke kontrolnímu vyšetření do Pedagogicko-psychologické poradny
- vedení dokumentace žáků se specifickými poruchami učení nebo chování
- spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou ve Žďáru nad Sázavou
- evidence žáků s dlouhodobou nebo opakovanou absencí, konzultace s rodiči a žáky způsoby doplnění zameškaného vyučování
- sledování a řešení nevhodného chování žáků během vyučování, o přestávkách (pohovory s žáky, rodiči, výchovné komise)
- spoluúčast při řešení případů záškoláctví
- spolupráce se sociální kurátorkou
- účast na vzdělávacích seminářích
- sledování aktuálních informací v tisku
- předávání informací z oblasti výchovného poradenství ostatním pedagogickým pracovníkům
- poradenská činnost pro žáky a jejich (konzultační hodiny)